Pelajaran dan Tugas Sekolah

Suasana Di Masjid Gedhe Kauman Yogyakarta Setelah Solat Taraweh 1435 H

Suasana Di Masjid Gedhe Kauman Yogyakarta Setelah Solat Taraweh 1435 H
                                                  
Edisi Ramadhan

Assalamu’alaikum teman-teman
Pada bulan Ramadhan tahun ini saya menyempatkan untuk solat taraweh di masjid Gedhe Kauman Yogyakarta. Masjid ini terletak bersampingan dengan kraton Yogyakarta dan lebih tepatnya di sebelah barat lapangan (Alun-Alun Utara). Sebetulnya tahun lalu saya juga sudah mencoba solat di masjid yang indah ini, tetapi tahun ini saya ingin mengunjungi dan beribadah solat taraweh lagi di dalamnya. Suasanya saat solat taraweh sungguh khitmat dan tenang. Saya kagum dengan masjid indah ini. Saya juga penasaran bagaimana dulu membangunnya ,dan bagaimana suasanya saat solat taraweh pada tempo doeloe.

Nah, ini foto-foto setelah solat taraweh J
Masjid Gedhe Kauman Yogyakarta

Gunawan Budi Utomo

Masjid Gedhe Kauman

Masjid Gede Kauman Yogyakarta


BACA SELENGKAPNYA...


Mirip dengan Suasana Di Masjid Gedhe Kauman Yogyakarta Setelah Solat Taraweh 1435 H :


0 Komentar untuk "Suasana Di Masjid Gedhe Kauman Yogyakarta Setelah Solat Taraweh 1435 H"
Back To Top